Vilkår og betingelser for bestilling
Artikkel 1: Generelt, bruk av vilkår og betingelser
For en smidig prosess og god organisering av turen din, må du godta våre generelle vilkår og betingelser for salg. Reise- og betalingsbetingelsene regulerer det juridiske forholdet mellom deg og Travelgroep B.V. Ved å bestille hos oss, aksepterer du disse generelle vilkårene og betingelsene for salg. Informasjon om TravelGroep BV:
TravelGroep BV, opererer under Steveperryman.no
John M. Keynesplein 12-46
1066EP Amsterdam, Nederland
Telefon: +47 23 19 60 70 (man - fre 09:00 til 16:00)
E-post: [email protected]
Artikkel 2: Avtale
2.1 Denne avtalen trer i kraft når den reisende har aksept tilbudet fra Steveperryman.no. Reisendes aksept skjer vanligvis elektronisk (via bestillingsmodulen på nettstedet), men kan også gjøres skriftlig eller via telefon.
2.2 Sørg for at opplysningene du oppgir til Steveperryman.no er komplette og korrekte når du aksepterer tilbudet. Steveperryman.no er avhengig av nøyaktigheten av denne informasjonen. Hvis en bestilling må justeres senere på grunn av feil eller ufullstendig informasjon, vil kostnader knyttet til dette være ditt ansvar.
2.3 Etter at avtalen er inngått, vil du motta en bekreftelse på avtalen skriftlig eller elektronisk (via e-post). Du må sjekke denne bekreftelsen nøye for eventuelle feil umiddelbart etter mottak. Dette inkluderer informasjon som reisedatoer, hotellovernatting, informasjon om flyreise, selve arrangementet og personopplysninger. Hvis informasjonen i bekreftelsen er feil, må du kontakte Steveperryman.no senest innen 24 timer. Endringer i flyreiser eller navn innen 24 timer vil ofte medføre ekstra kostnader. Steveperryman.no er ikke ansvarlig for eventuelle skader eller kostnader hvis det senere viser seg at informasjonen som ble oppgitt under bestillingen var feil. Kostnader som følge av justeringer av en bestilling på grunn av feil eller ufullstendig informasjon er ditt ansvar.
2.4 Steveperryman.no inngår avtalen på betingelse av at delene av reisen som er bestilt faktisk er mulig å reservere. Steveperryman.no forbeholder seg i denne sammenhengen retten til å kansellere avtalen inntil maksimalt én virkedag etter å ha mottatt det avtalte reisebeløpet, i hvilket tilfelle Steveperryman.no vil refundere det betalte reisebeløpet innen fem virkedager etter betaling.
2.5 Endringer i transportkostnader eller andre kostnader eller avgifter (MVA, flyplass- eller drivstofftillegg) blir aldri belastet kunden av Steveperryman.no. Reisebeløpet som betales for den bestilte turen vil derfor aldri endres etter at bestillingen er gjennomført.
2.6 Eventuell turistskatt må betales av den reisende i resepsjonen ved ankomst. Disse skattene er ikke inkludert i bestillingen og må betales direkte av den reisende. Betaling av turistskatt er utelukkende den reisendes ansvar og kan ikke refunderes eller kreves fra oss.
2.7 Åpenbare feil i informasjonen gitt av eller på vegne av Steveperryman.no og dets leverandører, enten gjennom nettstedet eller i avtalen, er ikke bindende for Steveperryman.no. Steveperryman.no påtar seg intet ansvar for dette. Steveperryman.no forbeholder seg også retten til å stole på åpenbare feil i tilbud.
Artikkel 3: Betaling
Den totale reisekostnaden (eller beløpet som skal betales) må krediteres kontoen til Steveperryman.no på det angitte tidspunktet. Hvis du har bestilt turen med et depositum, vil vi sende deg en påminnelse om det utestående beløpet seks uker før avreise. Først etter at du ikke har svart på den tredje påminnelsen, vil betalingsfristen bli ansett som endelig. Hvis betalingen ikke gjøres i tide (dvs. etter den tredje påminnelsen og fire uker før avreise), vil dette bli ansett som mislighold, og eventuelle renter og kostnader som Steveperryman.no pådras på grunn av dette (for eksempel betaling leverandører og eventuelle innsamlingskostnader) vil fullt ut være ditt ansvar og turen vil bli kansellert.
Artikkel 4: Endringer
4.1 Steveperryman.no er ikke ansvarlig for, uansett årsak, manglende evne til å delta på turen og/eller delta på det bestilte arrangementet, og er ikke ansvarlig for eventuelle skader som følge av dette. Steveperryman.no vil alltid sikre en passende reiseplan der et besøk til arrangementet lar seg gjennomføre. Steveperryman.no sørger for at reisekomponentene er koordinert med arrangementet. Det er imidlertid ditt eget ansvar å faktisk møte opp på arrangementet i tide.
4.2 Hvis det er omstendigheter utenfor din kontroll som hindrer deg i kunne delta på en tur eller på en bestilt hendelse eller kamp, som flyforsinkelser eller kanselleringer, uforutsette endringer i siste liten eller endringer i kamptider, er vi forpliktet til å hjelpe deg etter beste evne, avhengig hvilke bestillinger du har gjort hos oss og den underliggende årsaken til problemet. Det er viktig å merke seg at det er betydelige forskjeller i ansvar og protokoll for å håndtere skader, avhengig av om delene av turen bestilles hos oss eller uavhengig av hverandre. Dette gjelder f.eks den første dagen av turen allerede har begynt, for å klargjøre tidspunktet for bruk.
4.2a Deler av reisen som er bestilt hos oss: Hvis du har bestilt ulike deler av reisen din hos oss, inkludert flybilletter, hoteller eller arrangementsbilletter, vil vi jobbe sammen med deg for å finne løsninger som ikke ødelegger planene dine. Vi er imidlertid ikke ansvarlige for eventuelle ekstra kostnader som kan oppstå som følge av dette.
4.2b Deler av reisen som ikke er bestilt hos oss: For deler av reisen som du har arrangert selv, for eksempel flyreise bestilt hos en annen leverandør, kan vi ikke ta ansvar for eventuelle problemer eller følgeskader. Dette betyr at hvis flyreisene dine (som er bestilt hos en annen leverandør) blir forsinket eller kansellert, noe som gjør at du ikke rekker arrangementet, kan vi dessverre ikke akseptere ansvar for disse omstendighetene.
4.2c Hvis arrangementet blir utsatt utenfor tidsrammen for turen, vil vi bare ombooke de delene av reisen du bestilte hos oss for den nye arrangementsdatoen, slik at du kan delta på arrangementet. For å unngå eventuelle skuffelser, tilbyr vi en omfattende servicepakke under bestillingsprosessen. Med bestillingen vil du motta «Alt i ett»-tjenestepakke. Du har også muligheten til å oppgradere til Premium Plus-pakken, noe som er spesielt nyttig hvis reisedatoene dine ikke er så fleksible. For mer informasjon, se artikkel 10 i våre generelle vilkår og betingelser.
Turen bør bare justeres ved en eventuell viktig endring i kamptiden som ikke passer inn i den nåværende reiseplanen din. Steveperryman.no gjelder minimum to timer mellom planlagt ankomsttid og starten av arrangementet. Steveperryman.no vil kun justere flyreisen og/eller hotellet som er nødvendig på grunn av endringen i kamptid.
4.3 Steveperryman.no har rett til å gjøre en vesentlig endring i avtalen på grunn av vesentlige omstendigheter som kommuniseres til deg uten forsinkelse. Steveperryman.no kan også endre avtalen på grunn av vesentlige omstendigheter som du har blitt informert om, selv om du bare vil få små problemer med dette. Dette kan innebære mindre justeringer av flyreise, blant andre mulige endringer.
4.4 Steveperryman.no forbeholder seg retten til å gjøre endringer i den bestilte turen for å sikre at du ikke blir innkvartert på et overbooket hotell eller går glipp av kampen på grunn av justerte avreisetider eller starttider for kamp. Følgende endringer kan av og til forekomme:
- Hoteller: I unntakstilfeller kan hotellet ditt være fullbooket. Vi vil i så fall arbeide for å finne et alternativ, og alltid forsøke å finne samme type hotell. Du vil alltid bli varslet om slike endringer før avreise. Disse kan ikke forhandles.
- Flyreiser: Flytider kan endres utenfor vår kontroll. Hvis en tidsendring ikke avviker med ikke mer enn fem timer fra det du bestilte, må du godta endringen med mindre det betyr at du ikke kan komme til kampen i tide. Hvis avgangstiden er mer enn fem timer tidligere eller senere enn opprinnelig bestilt, vil vi prøve å finne et alternativ for deg. Vi informerer deg om eventuelle endringer i turen din før avreise.
- Billetter til arrangementet: Vi kan tilby deg en oppgradering av arrangementsbillettene. Noen ganger er en oppgradering det eneste alternativet. I så fall må du godta oppgraderingen, men vi vil informere deg før kampen.
Artikkel 5: Erstatning
5.1 Hvis du ikke er i stand til å delta på reisen, kan noen andre ta plassen din under betingelsene som er angitt i punkt 2 og 3.
5.2 Betingelsene for erstatning er som følger:
a) Personen som reiser i ditt sted oppfyller alle vilkårene knyttet til turen eller arrangementet.
b) Forespørselen sendes senest 10 dager før avreise, eller tidlig nok til at nødvendige tiltak og formaliteter for erstatning fortsatt kan gjennomføres.
c) Vilkårene til Steveperryman.no sine leverandører hindrer ikke erstatning.
d) Alle kostnader forbundet med erstatning må betales i tide og fullstendig av deg eller personen som reiser i ditt sted.
5.3 Den reisende kan utpeke en annen reisende inntil 10 (ti) dager før avreise, med mindre det er spesielle grunner som hindrer dette. Et administrasjonsgebyr på 680 krone per person vil bli belastet for registrering av en annen person. Hvis det oppstår merkostnader som følge av endringer av deltakere hos tjenesteleverandører, vil disse også bli videreført. I en slik kontraktsoverdragelse er den reisende som opprinnelig bestiller og erstatningsperson, solidarisk ansvarlig for ekstra kostnader som påløper. Den reisende er forpliktet til å oppgi fullt navn, nasjonalitet og fødselsdato for personen som reiser i stedet. Avhengig av klubb, flyselskap eller hotell, kan det hende at en navneendring ikke alltid er mulig. Vi sjekker derfor først denne muligheten med klubben, hotellet, flyselskapet og leverandøren. Hvis en navneendring ikke er mulig, må en ny billett kjøpes avhengig av tilgjengelighet. Bestilleren får beskjed om dette og det videresendes.
Kontakt oss så informerer vi deg om kostnadene.
Artikkel 6: Reisedokumenter
6.1 Steveperryman.no vil gi deg de nødvendige reisedokumentene, inkludert (hvis aktuelt) hotellreservasjon, flyinformasjon og informasjon om arrangementsbilletter, senest 7 (syv) dager etter full betaling. Arrangementsbilletter vil bli sendt senest 24 timer før starttidspunkt. Billettene sendes alltid til hjemmeseksjonen i destinasjonsklubben. Dette må du være oppmerksom på. Det er ikke tillatt å bruke motstanderlagets klubbklær under kampen. Hvis du ikke har mottatt reisedokumenter innen syv dager etter full betaling, bør du kontakte Steveperryman.no.
6.2 Du er forpliktet til å sjekke reisedokumentene fra Steveperryman.no nøye for eventuelle feil umiddelbart etter mottak. Hvis reisedokumentene er feil, må du kontakte Steveperryman.no umiddelbart. Steveperryman.no er ikke ansvarlig for eventuelle skader eller kostnader hvis det senere viser seg at reisedokumentene var feil. Kostnader forbundet med endring av reisedokumenter på grunn av feil eller ufullstendig informasjon er ditt ansvar.
6.3 Du er ansvarlig for å ha riktige og gyldige grense- og reisedokumenter som pass/identitetskort, visum og eventuelle helserelaterte dokumenter. Du må selv innhente denne informasjonen fra de relevante myndighetene. Steveperryman.no er ikke ansvarlig for eventuelle skader eller kostnader hvis du ikke har de riktige og gyldige grense- og reisedokumentene. Vi har intet ansvar overfor deg hvis du eller et medlem av gruppen din reiser uten gyldig pass og visum eller uten de nødvendige vaksinasjonene.
6.4 Steveperryman.no anbefaler på det sterkeste at du tegner en fullstendig reiseforsikring hos en ekstern leverandør.
Artikkel 7: Ansvar og force majeure
7.1 Steveperryman.no forplikter seg til å gjennomføre avtalen i samsvar med forventningene som du med rimelighet kan ha basert på avtalen. Du må overholde alle instruksjoner, anvisninger og generelle vilkår og betingelser (eller bestillingsbetingelser) fra Steveperryman.no samt tredjepartene og leverandørene de engasjerer.
7.2 Steveperryman.no påtar seg intet ansvar for eventuelle erstatningskrav av noe slag hvis:
A) mangelen ikke kan tilskrives selve personen eller personen hvis hjelp den bruker i gjennomføringen av avtalen fordi:
- mangelen kan tilskrives deg; eller
- mangelen kunne ikke forutses eller utbedres og kan tilskrives en tredjepart som ikke er involvert i leveringen av tjenestene som inngår i reisen, eller
- mangelen skyldes force majeure, unormale og uforutsette omstendigheter som er uavhengige av viljen til parten som påberoper dem, og hvis konsekvenser ikke kunne ha blitt unngått til tross for alle forholdsregler;
B) Du har vært i stand til å gjenopprette skaden gjennom en forsikringspolise, for eksempel reise- og/eller avbestillingsforsikring og/eller helseforsikring, eller hvis du allerede har blitt kompensert på en annen måte;
C) og i den grad en traktat eller lov utelukker eller begrenser ansvar.
7.3 Uten at det berører bestemmelsene i de foregående avsnittene i denne artikkelen, er Steveperryman.no 's ansvar for andre skader enn de som er forårsaket av død eller skade og misnøye med turen begrenset til maksimalt tre ganger reisebeløpet. Steveperryman.no’s ansvar for misnøye/smerte og lidelse er begrenset til maksimalt én gang reisebeløpet.
7.4 Ved eventuelle flyforsinkelser som du ønsker (og kan) be om kompensasjon for, bør du kontakte flyselskapet direkte. Du kan kontakte flyselskapet via deres nettskjemaer eller via brev. Oppgi at henvendelsen gjelder en forsinkelse med dato, flynummer og flyplass. Oppgi også erstatningsbeløp og andre skader, og til hvilken konto dette skal deponeres. Legg frem bevis. Flyselskapet må betale kompensasjonen innen rimelig tid.
Artikkel 7.5: Mistet eller skadet bagasje
Hvis innsjekket bagasje går tapt, kommer for sent eller blir skadet under flyreisen, er det flyselskapet som er
ansvarlig. Skaden må ikke være selvforskyldt, for eksempel lekkasje fra en solkremflaske som ikke var tilstrekkelig
forseglet.
Denne erstatningsregelen gjelder kun for innsjekket bagasje. Passasjeren er fortsatt ansvarlig for
håndbagasjen. Flyselskapet kan bare holdes ansvarlig hvis de selv begår en feil. Det er viktig å rapportere
eventuelle bagasjeskader til flyselskapene så snart som mulig, ideelt umiddelbart etter at man har oppdaget dette
eller så snart det blir lagt merke til, for å sikre en rask løsning av problemet. De fleste flyselskaper har
spesifikke tidsbegrensninger for å rapportere skader på bagasje, vanligvis innen et visst antall dager etter
flyreisen. Det er viktig å sjekke flyselskapets retningslinjer angående bagasjekrav og varslingsprosedyrer for å
sikre overholdelse av deres krav.
Ved tap eller tyveri av bagasje på hotellet, er det avgjørende at man rapporterer dette umiddelbart ved å sende inn en skriftlig skaderapport i hotellresepsjonen og informere det lokale politiet. Merk: Vi er ikke ansvarlige for tap eller tyveri av bagasje på hotellet. Du kan kontakte reiseforsikringsselskapet for håndtering av skaden.
Artikkel 8: Klager
8.1 Steveperryman.no har som mål å sikre at du får en smidig reiseopplevelse. Det kan imidlertid oppstå problemer. Hvis du har klager eller støter på noen problemer, må du rapportere dem umiddelbart via Steveperryman.no’s nødnummer og sende denne rapporten skriftlig (via e-post eller tekstmelding) til Steveperryman.no. Dette varselet gjør det mulig for Steveperryman.no å løse problemet umiddelbart på stedet, hvis det lar seg gjennomføre.
8.2 Klager som ikke er rapportert umiddelbart (påviselig) i henhold til artikkel 8.1 under reisen, vil ikke bli vurdert ved retur. Hvis du har rapportert en klage i løpet av turen, og den ikke har blitt tilfredsstillende løst, må du sende den skriftlig via e-post ([email protected]) til Steveperryman.no innen 30 dager etter returen. Hvis du ikke gjør det, vil det føre til at klagen ikke lenger blir behandlet, og eventuelle rettigheter vil gå tapt. Hvis du har sendt inn klagen din i tide, vil Steveperryman.no svare på klagen innen maksimalt 10 (ti) virkedager via e-post eller brev.
Artikkel 9: Tvister
Nederlandsk lov gjelder for alle tvister mellom deg og Steveperryman.no. Tvister må kun bringes inn for nederlandsk domstol. Hvis bostedet ditt ikke er i Nederland, kan du også bringe enhver tvist inn for en utenlandsk domstol. Enhver rett til krav bortfaller ett år etter turens slutt, eller, hvis turen ikke fant sted, ett år etter den opprinnelige startdatoen.
Artikkel 10: Servicepakker
Artikkel 10.1 Ved bestilling vil du motta en «Alt i ett» -tjenestepakke. Du kan også velge Premium Plus-pakken mot en ekstra kostnad. Dette anbefaler vi hvis du har mindre fleksibilitet i reisedatoene dine ved en eventuell kampdatoendring.
Alt-i-ett-servicepakke:
- Garantert sitteplass
- Garantert SGR-dekning
- Direkte personlig service hele døgnet
Ved en eventuell kampendring, vil vi sørge for at reisearrangementene du har bestilt hos oss justeres slik at du fortsatt kan delta på kampen. Dette tilbyr vi:
- Justering av reisedatoer: Vi vil justere reisedatoene dine uten ekstra kostnad. Vi vil bare endre flyreisen (utreise eller retur) eller hotellreservasjonen etter behov for å imøtekomme den nye kamptiden.
- Dekning av kostnader: Endringskostnadene dekkes av oss, så du er ikke ansvarlig for ekstra utgifter.
- Ombooking av flyreise: Hvis du bestilte flyreisen din hos oss og den må endres for at du skal kunne delta på kampen, vil vi dekke endringskostnadene.
- Hotellinnkvartering: Hvis du har bestilt hotell hos oss og trenger en ekstra natt på grunn av den nye kampdatoen, vil vi dekke kostnadene for den ekstra natten. Hvis kampen blir flyttet til en annen uke, vil vi justere flyreisen og hotellreservasjonene tilsvarende, og opprettholde samme antall hotellnetter.
- Kampbilletter: Billetter forblir gyldige for den opprinnelig bestilte kampen. Hvis kampdatoene blir endret, vil billettene forbli gyldige for den nye datoen. Vær oppmerksom på at disse billettene ikke kan refunderes. Muligheten for navneendringer avhenger av klubbens vilkår.
- Innkvarteringsjustering: Hvis du ønsker å forkorte oppholdet ditt, vil vi etterkomme denne forespørselen. Men du vil ikke ha rett til å få beløpet for det kortere oppholdet refundert.
- Refusjonsbegrensning: Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å få refusjon utbetalt som kontanter eller kuponger.
- Kampendringsvilkår: Det er ikke mulig å bytte til en annen kamp uten ekstra kostnader.
Premium Plus-servicepakke:
- Garantert sitteplass
- Garantert SGR-dekning
- Direkte personlig service hele døgnet
Ved en eventuell kampendring, vil vi sørge for at reisearrangementene du har bestilt hos oss justeres slik at du fortsatt kan delta på arrangementet. Dette tilbyr vi:
- Justering av reisedatoer: Vi vil justere reisedatoene dine uten ekstra kostnad. Vi vil bare endre flyreisen (utreise eller retur) eller hotellreservasjonen etter behov for å imøtekomme den nye kamptiden.
- Dekning av kostnader: Endringskostnadene dekkes av oss, så du er ikke ansvarlig for ekstra utgifter.
- Ombooking av flyreise: Hvis du bestilte flyreisen din hos oss og den må endres for at du skal kunne delta på kampen, vil vi dekke endringskostnadene.
- Hotellinnkvartering: Hvis du har bestilt hotell hos oss og trenger en ekstra natt på grunn av den nye kampdatoen, vil vi dekke kostnadene for den ekstra natten. Hvis kampen blir flyttet til en annen uke, vil vi justere flyreisen og hotellreservasjonene tilsvarende, og opprettholde samme antall hotellnetter.
- Billetter til arrangementet: Billetter forblir gyldige for den opprinnelig bestilte kampen. Hvis kampdatoene blir endret, vil billettene forbli gyldige for den nye datoen.
- Vær oppmerksom på at disse billettene ikke kan refunderes. Muligheten for navneendringer avhenger av klubbens vilkår.
- Innkvarteringsjustering: Hvis du ønsker å forkorte oppholdet ditt, vil vi etterkomme forespørselen din. Men du vil ikke ha rett til å få beløpet for det kortere oppholdet refundert.
- Alternativ for kupong: Hvis den nye kampdatoen ikke passer for deg, vil du motta full refusjon i form av en kupong verdt den totale prisen. Du kan bestille en ny fotballtur etter eget valg med denne kupongen, og den er gyldig i ett år.
- Refusjonsbegrensning: Vær oppmerksom på at kontantrefusjoner eller kuponger ikke er mulig.
- Kampendringsvilkår: Det er ikke mulig å bytte til en annen kamp uten ekstra kostnader.
Artikkel 10.2: Kun billetter
Kampbilletter forblir gyldige for den opprinnelig bestilte kampen. Hvis kampdatoene blir endret, vil billettene forbli gyldige for den nye datoen. Merk: Disse billettene kan ikke endres eller refunderes. Muligheten for navneendringer avhenger av klubbens vilkår.
Artikkel 11: Kansellere turen
Du har mulighet for å kansellere turen. Da sender du en forespørsel om kansellering via e-post til [email protected], og oppgi bestillingsnummeret ditt. Vi vil deretter kansellere turen for deg. Vær imidlertid oppmerksom på at deler av turen din kanskje ikke kan refunderes helt eller delvis. Refusjoner vil bli utstedt i form av en kupong som du kan bruke hos oss for å bestille en ny tur innen ett år fra utstedelsesdatoen, og bare for de delene som fortsatt kan kanselleres på det tidspunktet. Hvis du foretrekker refusjon i form av kontantbetaling, vil et administrasjonsgebyr på 10 % av reisebeløpet bli belastet, og det vil kun gjelde for de delene av reisen som fortsatt kan kanselleres på det tidspunktet. Hvis du har tegnet reiseforsikring, kan du kontakte assurandøren for å opprette et krav for kostnadene som vi ikke kan refundere.
Artikkel 12: Feil i personopplysninger
Ditt navn, tiltale, fødselsdato og nasjonalitet må fylles ut som angitt i passet eller identitetskortet ditt. Forkortelser, kallenavn og initialer er ikke tillatt. Fornavn og etternavn må oppgis i sin helhet som det står i passet eller identitetskortet for reservasjonen. Hvis du oppgir feil informasjon ved et uhell, må du kontakte oss så snart som mulig for å korrigere denne informasjonen. Vi vil deretter kontakte flyselskapet, hotellet og leverandøren av fotballbillettene for å endre informasjonen din. Kostnader som følge av justeringer av en bestilling på grunn av feil eller ufullstendig informasjon er ditt ansvar. Vi belaster også et administrasjonsgebyr på 340 krone
Artikkel 13: Rabattkoder/gavekort/kuponger
Rabattkoder, gavekort eller kuponger kan løses inn i «Rabattkode»-feltet på slutten av bestillingsprosessen. Vær oppmerksom på at kun én kode kan brukes per bestilling. Gavekortet er dessuten gyldig i to år og kan ikke forlenges.
Paragraf 14: FC Barcelonas stadion
Dersom en kamp flyttes til et annet spillested i samme by, vil billetten din fortsatt være gyldig for adgang til det nye spillestedet. Det gis ingen refusjon eller bytte av billetter. Når du kjøper en billett, samtykker du til å overvære kampen på det angitte spillestedet, enten det er Estadio Olimpico eller det nye Camp Nou, når det er ferdigstilt.